Kako je kritika krivo procijenila “ORVILLE

Postoje situacije kad ti pogled na rezultate izmami osmijeh na lice. Ako dosad niste pogledali kako „Orville“ stoji na stranici Rotten Tomatoes onda svakako pogledajte. Kritika ga pljuje, fanovi ga vole. Orville je trekastiji od Treka. Neke su epizode čista kopija ne jedne, nego čak nekoliko ST serijala. Čini li to cijeli serijal lošim? Treba li ga promatrati samostalno ili u kontekstu prilično statične radnje dosadašnje sezone serije „Star Trek: Discovery“? Je li Seth MacFarlane uopće odlučio što „Orville želi biti: parodija ili ozbiljna SF serija?

Image result for ORVILLE

Nakon prve sezone mogu reći da mi je „Orville“ bio zabavna, solidna razbibriga za popunjavanje SF ovisnosti. U nekim sam epizodama zaista guštao, a one koje mi nisu bile na toj razini bile su gledljive. Problem je u tome što je „Orville“ u startu prezentiran kao parodija, a parodija sigurno nije bio. Dapače, bio je trekastiji od serije koja nosi prefiks Treka. To ne čudi ako uzmemo u obzir da na ovom Foxovu projektu sudjeluju ljudi koji su radili stare Trek serije. Posljednja epizoda sezone, međutim, otkrila je sve ono što nas može zabrinuti u budućnosti. „Mad Idolatory“ tematizirala je uzdizanje člana posade na status božanstva. Primitivni narodi sve što ne mogu objasniti promatraju kroz religiju. Teza koju je „Orville“ plasirao u zadnjoj epizodi zasmetat će čistunce. U razvijenijem, modernijem društvu prestaje potreba za takvim objašnjenjima. Religija je, tematizira epizoda, samo jedan od simptoma nerazvijenosti. Na njeno mjesto razvijena društva postavljaju logiku i znanost. Kad znamo da je serija nastala u zemlji u kojoj sasvim ozbiljno postoje zagovornici teze da je Zemlja ravna ploča i da evolucija nije valjana teorija, to je nešto što treba poštovati čak i ako znamo da je ta tema obrađena u nekoliko ranijih Trekova.

Related image

Opet, 21 % kritike i 93 % publike voli ovu seriju? Napisat ću i slovima: DEVEDESET I TRI POSTO. MacFarlane očito nešto radi dobro. Što se mene tiče „Orville“ je serija koja je u moru SF pesimizma i distopije ponudila nešto optimizma, a istodobno se nije bojala taknuti osinje gnijezdo osjetljivih tema. Pitanje koje je bilo osnova kvalitetnog Treka, kakvu budućnost želimo izgraditi, ostalo je važno i u „Orvilleu“. Bez obzira koliko nekad pokušaji humora izgledali isforsirano i koliko su neke epizode očiti rip-off Treka, fanovima kronično fali optimizma i onog nasmiješenog rodenberijevskog pogleda u budućnost. O posadi se može reći štošta, mogu im se naći plusevi i minusevi, ali sve u svemu „Orville“ je postao ono što je „Star Trek: Discovery“ trebao biti i čini mi se da mu to kritika ne može oprostiti. Isto tako, čini mi se da su u CBS-u krivo procijenili što obožavatelji franšize žele, a Fox im je kroz „Orville“ to sasvim lijepo sasuo u lice.

Image result for ORVILLE

Jer, mi koji smo se zaljubili u Roddenberryjev optimistični pogled u budućnost volimo zafrkanciju i mogućnost drugačije sutrašnjice od ove apatične sadašnjosti. Također, iskreno nas zaboli za to što su se Paramount i CBS nesposobni dogovoriti oko toga što žele s franšizom pa nam stalno serviraju filmove koji su tek napola Trek i seriju koja u dosadašnjem tijeku još uvijek ne zna što je. Mi želimo uživati u tom svijetu i želimo da se poštuje originalna ideja koja je budila optimizam i viziju jedne budućnosti u kojoj bismo htjeli živjeti. Apatije, korupcije i prikrivenih ciljeva imamo dosta i ako pogledamo oko sebe. Dok to ne shvate oni koji bi trebali shvatiti (ili dok Netflix ne otkupi Star Trek jer im ovi idu na živce) * ostaje nam Seth MacFarlane i njegova vesela družina.

*glasine kažu da je CBS otpisao Discovery nakon što je Fuller otišao i da su mu u startu odlučili dati sezonu ili dvije, dok paralelno rade na novom Trek projektu. Iste te glasine kažu da Netflix koji ima pravo na svjetsku distribuciju nije sretan zbog toga. No, to su – samo glasine

Što god kritika rekla, mislim da su promašili poantu. U kontekstu svega što se oko Treka događa, „Orville“ je dobar. Ne zato što je remek-djelo, nego zato što je pokazao da ne treba izmišljati toplu vodu.

IMDB

Oglasi